Agenții economici care produc, importă și/sau comercializează băuturi în ambalaje SGR, sunt obligați, în conformitate cu H.G. nr. 1074/2021, privind stabilirea de garanție-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile, ca până la data de 28 februarie 2023 să se înregistreze în platforma Sistemul de Garanție-Returnare.
Sistemul de garanție-returnare reprezintă un sistem prin care românii vor plăti o garanție de 0,50 RON atunci când vor cumpăra o băutură (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant. Sistemul se aplică pentru ambalaje primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 l şi 3 l inclusiv. Pentru a fi identificate ușor, produsele care vor face parte din sistem vor fi marcate cu un logo specific.
După golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianți, practic, în orice magazin din România. În schimbul ambalajului gol, consumatorul va primi înapoi, pe loc, valoarea garanției plătite inițial, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal și chiar dacă respectivul produs nu a fost cumpărat din acea locație.
Informațiile de mai jos vă vor ajuta să vedeți ce obligații legale aveți și ce trebuie faceți!
Toți comercianții din România care comercializează produse din categoriile: apă îmbuteliată, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin sau băuturi spirtoase, în ambalaje de unică folosință din plastic, sticlă sau metal, cu volume între 0,1 litri și 3 litri inclusiv, au o serie de obligații legale în raport cu Sistemul de Garanție-Returnare.
Dacă ești comerciant în scopul SGR, atunci ai obligația legală de a te înregistra în baza de date a Sistemului de Garanție-Returnare.
Ce trebuie să faci pentru a te înregistra?
Mai jos găsești toate informațiile necesare pentru înregistrarea online și pașii pe care trebuie să-i parcurgi.
Secțiunea dedicată comercianților și HoReCa este disponibilă aici:
https://portal.returosgr.ro/register/retailer
și vei putea crea un cont introducând următoarele date:
Datele de identificare ale societății, însoțite de o copie a certificatului de înregistrare fiscală.
Numele, numărul de telefon și adresa de e-mail a persoanei de contact desemnate din partea comerciantului în relația cu administratorul SGR.
După crearea contului, vei transmite administratorului SGR o notificare care trebuie să cuprindă cel puțin următoarele:
Adresa și suprafața structurii tale de vânzare (a magazinului).
Adresa și detaliile de acces ale punctului de returnare a ambalajelor SGR organizat în cadrul magazinului și orarul de funcționare al acestui punct.
Modalitatea estimată de preluare a ambalajelor SGR de la consumatori: manual sau prin echipamente automate de preluare (RVM).
Numărul de produse în ambalaje SGR comercializate cu amănuntul în România în anul anterior notificării.
Numărul de produse în ambalaje SGR pe care anticipezi că le vei comercializa în anul notificării.
Notificarea va fi semnată cu semnătură electronică, prin intermediul site-ului portal.returosgr.ro
Mai multe informații pot fi găsite aici: https://returosgr.ro/