În conformitate cu dispoziţiile Legii Cadastrului şi Publicităţii Imobiliare nr.7/1996 republicată, cu completările şi modificările ulterioare, Ordinul nr.1.414/2017 privind aprobarea începerii lucrărilor de înregistrare sistematică a imobilelor, pe sectoare cadastrale, autoritatea administraţiei publice locale a orașului Curtici a iniţiat lucrări de înregistrare sistematică, având ca obiect sectoarele cadastrale din cadrul unităţii administrativ-teritoriale Curtici, care cuprind imobile din extravilan și intravilan, indiferent de calitatea titularului dreptului, respectiv proprietar, titular al unui drept real asupra imobilului sau posesor, beneficiindu-se de finanţare gratuită, în condiţiile legii, în cadrul Programului Naţional de Cadastru şi Carte Funciară.
În acest sens între U.A.T. Curtici, reprezentată prin primar Ban Ioan Bogdan şi SC L&D Mediu Consulting SRL Arad a fost încheiat Contractul de Achiziţie Publică de Servicii privind “Realizarea lucrărilor de înregistrare sistematică a imobilelor situate în sectoarele cadastrale: 19, 20, 21, 37 și 38 în vederea înscrierii imobilelor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, aparţinând UAT orașului Curtici, judeţul Arad.
Sectoarele cadastrale, situate în extravilan și intravilan, care vor face obiectul înregistrării sistematice cuprind tarlalele: T 112, T 130, T 197, T 199, T 202 și T 203, situate pe raza UAT Curtici.
Persoanele fizice sau juridice, proprietari ai imobilelor situate în tarlalele mai sus-menţionate au următoarele obligaţii:
– să se prezinte la punctul de informare în vederea interviurilor, cu actele juridice în copie legalizată la notar care atestă dreptul de proprietate sau alte drepturi reale, fapte ori raporturi juridice privitoare la imobile, respectiv, cum ar fi:
– să prezinte titlul de propietate, contract de vânzare-cumpărare, contract de donaţie, certificat de moştenitor şi orice alt act translativ al dreptului de proprietate – original şi copie;
– să prezinte acte de identitate ale tuturor proprietarilor – original şi copie;
– să colaboreze cu echipa care efectuează lucrările de înregistrare sistematică, în sensul de a-i permite accesul pe proprietate şi de a-i furniza informaţii privitoare la identificarea imobilelor pe care le deţin;
– să verifice informaţiile din fişele de date care le vor fi prezentate;
– să verifice informaţiile privitoare la imobilele pe care le deţin, în etapa de publicare a documentelor tehnice cadastrale;
– să depună cerere de rectificare dacă datele publicate nu sunt corecte. Cererea de rectificare a informaţiilor din documentele tehnice publicate se poate face în termen de 30 de zile de la afişare şi trebuie însoţită de documentele doveditoare.
Colectarea documentelor se va realiza în perioada: 22 IULIE 2024 – 20 SEPTEMBRIE 2024.
La nivelul orașului Curtici funcționează un punct de informare la care cetăţenii se vor prezenta în vederea depunerii actelor şi unde vor obţine informaţii cu privire la beneficiile şi avantajele lucrărilor gratuite de înregistrare sistematică a proprietăţilor în cadrul Programului Naţional de Cadastru şi Carte Funciară, punctul de informare se află în incinta Primăriei orașului Curtici – Biroul agricol și funcționează după următorul program: de luni până joi între orele 09.00 – 14.00; TELEFON 0257-464004.
Secretar General oraș Curtici,
Nagy Ioan
Planse sectoare masuratori sistematice Curtici.pdf