CENTRUL DE ZI DE ASISTENȚĂ ȘI RECUPERARE PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE

ADMITERE ÎN CENTRU

Admiterea în centru se realizeaza în baza unei proceduri de admitere

ETAPELE ADMITERII

PASUL1 : Manifestarea intenției de a beneficia de serviciile sociale

  • Când se acordă serviciile sociale?

Serviciile sociale se acordă la solicitarea persoanei în cauza, a familiei acesteia sau a unui reprezentant legal/ aparținător. De asemenea, există cazuri în care solicitarea pentru acordarea de servicii sociale poate fi adresată și de un alt furnizor de acest tip de servicii sau de alte unități, cum sunt spre exemplu spitalele.

  • Ce formă trebuie sa aibă solicitarea pentru acordarea serviciilor sociale?

Pentru a beneficia de serviciile sociale solicitarea trebuie sa fie scrisă, sub forma unei cereri de asistare pe care o găsiți atât la sediul centrului, cât și pe site. Cererea trebuie să fie însoțită de următoarele documente:

      • Declarație privind situația locativă;

      • Declarație Venit;

      • Declarație privind veridicitatea datelor;

      • Declarație că există/ nu există susținători legali.

  1. Acord de prelucrare a datelor cu caracter personal

  2. copie ( xerox) CI/BI/PA solicitant și persoană de contact ( unde este cazul);

  3. copie ( xerox) CI/BI/PA membrilor familiei solicitantului care locuiesc cu el, sau care au responsabilități legale față de acesta;

  4. copie certificat naștere solicitant;

  5. copie certificat de căsătorie/hotărâre divorț/certificat deces;

  6. certificat încadrare în grad de handicap + plan de recuperare anexă CH( după caz);

  7. decizie pensionare;

  8. copie / documente doveditoare venit (cupon pensie, adeverință venit ANAF din care să rezulte veniturile solicitantului/ alte documente) pentru solicitant /membrii familiei care se gospodăresc cu acesta și / sau susținătorii legali, după caz, alte documente;

  9. copie a hotărârilor judecătorești / contractelor notariale care stabilesc obligații financiare de întreținere în favoarea solicitantului, dacă este cazul;

  10. adeverinţă medicală de la medicul de familie pentru solicitant din care să rezulte că nu se află în evidență cu boli psihice, din sfera celor sus menționate, nu suferă de boli infecto-contagioase sau dermato-venerice (cu recomandarea accesării serviciilor CZAR și de kinetoterapie, după caz);

  11. documente care atestă situația locativă ( după caz);

  12. hotărâri / sentințe civile cu relevanță pentru familia solicitantului;

  13. alte documente cu relevanță pentru situația familială și/ sau a solicitantului (după caz).

Cererea de asistare și documentele de la pct. b) – n) sus menționate se depun și sunt înregistrate la sediul Centrului de Zi de Asistență și Recuperare. Personalul de specialitate, în termen de 30 de zile de la depunerea cererii însoțite de documentele anterior menționate, procedează la evaluarea inițială și multidisciplinară a cazului, în colaborare cu compartimentul de specialitate din cadrul Direcției de Asistență Socială – Primăria Curtici, și alți specialiști cu relevanță în domeniu, evaluare ulterior căreia, în situația în care solicitantul îndeplinește criteriile legal prevăzute, se va emite dispoziția de asistare a acestuia în cadrul Centrului de Zi de Asistență și Recuperare. Serviciile Centrului de Zi de Asistență și Recuperare se vor acorda în baza unui contract de servicii sociale și sunt detaliate în planul individualizat de asistență și îngrijire, plan care detaliază tipurile de servicii, și care va fi adaptat nevoilor beneficiarilor, urmând a fi revizuit semestrial, sau ori de câte ori situația o impune.

      • Care sunt criteriile de eligibilitate necesare accesării serviciilor centrului ?

Condițiile de acces /admitere în centru sunt următoarele:

  • nevoile de asistenţă formulate de către potenţialii beneficiari;

  • numărul cazurilor active la momentul adresării (numărul beneficiarilor asistaţi de serviciul social);

  • eficienţa cu care centrul poate acoperi nevoile de asistenţă a celui ce se adresează serviciului;

  • dacă centrul de zi pentru persoane vârstnice nu poate răspunde eficient particularităţilor beneficiarilor, aceştia vor fi orientaţi către alte servicii;

  • domiciliul beneficiarilor ( se vor admite în centru beneficiarii care au domiciliul în localitatea Curtici);

  • vârsta beneficiarului – minim vârsta legală de pensionare, respectiv 65 ani, așa cum sunt ele definite de legislația în vigoare ( prevederile art. 1, al. 4 din Legea nr. 17/2000 ®, cu modificările și completările ulterioare și prevederilor Legii nr. 292/2011, art. 6, al. bb) ;

  • persoana vârstnică nu are posibilitatea de a-şi asigura condiţiile de locuit pe baza resurselor proprii;

  • persoana vârstnică nu realizează venituri proprii sau acestea nu sunt suficiente pentru asigurarea îngrijirii necesare;

  • persoana vârstnică nu se poate gospodări singură sau necesită îngrijire specializată;

  • persoana vârstnică se află în imposibilitatea de a-şi asigura nevoile socio- medicale, datorită bolii ori stării fizice sau psihice;

  • e persoana vârstnică pentru care s-a stabilit un anumit grad de dependență conform HG. nr. 886/2000 pentru aprobarea grilei naționale de evaluare a nevoilor persoanelor vârstnice;

  • e persoană vârstnică lipsită de suport, temporar sau permanent, și care necesită ajutor pentru efectuarea activităților cotidiene;

  • vârstnici care locuiesc singuri, care nu au autonomie personală și/sau se află în risc de marginalizare socială.

  • persoanele vârstnice singure sau dependente,

  • persoanele vârstnice nu au familie/ susținători legali, sau aceștia nu pot să își assume obligațiile datorită stării de sănătate, situației economice sau a sarcinilor familiale;

  • persoanele vârstnice cu afecțiuni/boli /dizabilități care pot fi acoperite de serviciile oferite în cadrul centrului;

  • persoanele vârstnice aflate în situații de dificultate/vulnerabilitate;
  • persoanele vârstnice care trăiesc în comunități marginalizate.

PASUL2 : Analiza situației de dependență / vulnerabilitate în care se află solicitantul / evaluarea inițială multidisciplinară a cazului

Ce presupune evaluarea inițială?

Aceasta se referă la analiza documentelor depuse la dosarul solicitantului, precum și la evaluarea preliminară de către specialiștii centrului, pentru a constata dacă în cadrul unității există resurse suficiente pentru acordarea serviciilor de care are nevoie persoana în cauză.

  • De ce este necesară o astfel de evaluare?

Întocmirea evaluării inițiale este necesara pentru a verifica dacă persoana în cauză se încadreaza în criteriile de eligibilitate necesare accesării serviciilor centrului nostru. Evaluarea initiala se realizeaza de echipa formata din: asistent social, psiholog, kinetoterapeut, terapeut occupational, precum și alți membri ai echipei multidisciplinare, după caz.

  • Criterii de eligibilitate:

Centrul de Zi de Asistență și Recuperare – DAS Primăria Oraș Curtici facilitează accesul la servicii sociale pentru persoanele definite de lege ca potenţiali beneficiari, fără discriminare de sex, vârstă, religie, apartenenţă etnică sau naţionalitate şi stabileşte criterii obiective de eligibilitate şi admitere, în funcţie de serviciile sociale furnizate şi de resursele disponibile

Nu pot beneficia de serviciile Centrului de Zi de Asistență și Recuperare – DAS Curtici, persoanele vârstnice la care sunt identificate, în urma procesului de evaluare/reevaluare, următoarele aspecte:

      • prezintă nevoi care nu pot fi acoperite de aria de competențe specifică Centrului de Zi de Asistență și Recuperare;

      • nu au domiciliul în fapt și conform actului de identitate în orașul Curtici;

      • au tulburări psihice și / sau tulburări de comportament care ar periclita buna desfășurare a activității specifice Centrului de Zi de Asistență și Recuperare;

      • au tulburări comportamentale care pot pune în pericol siguranța și securitatea, atât a proprie persoane, cât și a personalului implicat în acordarea serviciilor;

      • nu se încadrează în criteriile de eligibilitate prevăzute prin prezentul regulament și prevederile legale conexe;

      • refuză să ofere informații sau oferă informații false cu privire la situația sa sau a celorlalți membri ai familiei, și/sau documentele solicitate;

      • refuză să ofere documentele solicitate de personalul centrului, în vederea instrumentării cazului;

      • nevoile persoanei vârstnice depășesc oferta de servicii ce pot fi acordate prin intermediul centrului.

      • au afecțiuni contagioase, adicții ( droguri, alcool, etc) care reprezintă un risc pentru personalul implicat în managementul cazului și oferirea de servicii specifice, precum și alte maladii care necesită îngrijirea în instituții de specialitate;

Nu se admit în cadrul centrului persoane în stare de ebrietate sau care manifestă un comportament agresiv.

Au prioritate la accesarea serviciilor specifice specifică Centrului de Zi de Asistență și Recuperare persoanele vârstnice fără aparținători. Toate serviciile se acordă persoanelor vârstnice eligibile, indiferent de sex, religie, etnie, apartenență politică.

PASUL 3 : Comunicarea deciziei

Ulterior evaluării inițiale și respectiv a analizei documentelor depuse de solicitant, precum și în funcție de numarul de locuri disponibile, se va contura raspunsul final în ceea ce privește admiterea în Centrul de Zi de Asistență și Recuperare . Decizia va fi comunicată solicitantului de către personalul responsabil al centrului.

      • Care este urmatorul pas dacă raspunsul comunicat este unul pozitiv?

Dacă raspunsul este pozitiv beneficiarul este informat despre drepturile si obligațiile sale, despre serviciile și facilitățile oferite precum și despre regulamentul de organizare si funcționare a centrului, și celelalte regulamente specific centrului. Ulterior se perfectează un contract de furnizare de servicii sociale între centrul nostru si beneficiar.

      • Ce se întâmplă în cazul unui răspuns negativ?

Dacă admiterea în centrul nostru nu este aprobată, conducerea va emite în scris o adresă de respingere și va anunța solicitantul (persoana în cauză, familia, reprezentanții sau aparținătorul) de aupra motivelor respingerii.

Daca doriti si mai multe detalii va rugam sa ne contactati fie telephonic, la nr. de telefon 0257206362/0733552470 , sau pe email la adresa centruldezipv@primariacurtici.ro

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support